De nieuwsbrieven van Baker Bridge

Naam Klant

Baker Bridge (FNG Group)

Contract

Loondienst - vooraf begonnen als Freelancer

Skills

Design | Projectmanagement

Over dit project

Tijdens mijn werkzaamheden bij de FNG Group kreeg ik de opdracht om voor het marketingteam van Baker Bridge een reeks nieuwsbrief templates te bouwen. Ter promotie van hun kleding willen ze hun klanten een email sturen die de komende acties aankondigt. Van een SALE campagne tot een nieuwe collectie lancering.

 

Baker Bridge is een fashion merk voor kinderen waarbij het belangrijk is dat er nieuwsbrieven waren voor zowel jongens als meisjes als ook de combinatie van de twee. Dit kon gemakkelijk gerealiseerd worden door blokken te creëren waarbij er afgewisseld wordt met beeld en tekst. Mijn idee was om blokken te creëren die multi inzetbaar gebruikt worden door deze te mix & matchen.

 

Hoe ga je te werk?

Ik begin door een basis van onderdelen te bepalen. Wat voor blokken moeten gemaakt worden qua beeld. Hoeveel opties en combinaties moeten er zijn voor beeld. Willen we een foto of meerdere, en zo ja, hoeveel foto’s op een rij. Welke vaste elementen moeten er nog meer in komen. Nadat deze inventarisatie is gemaakt begin je met bouwen. Vervolgens ga je spelen met de blokken om zo verschillende creaties te maken. En vervolgens zet je alles klaar dat iemand anders (die geen kennis van opmaak en bouwen heeft) de templates kan vullen en verzenden.

 

Hoe waren de templates opgemaakt?

Elke template had weer andere blokken waardoor er uiteindelijk 23 versies beschikbaar waren die dan nog eens gecombineerd konden worden naar tal van andere creaties. De templates waren zo opgezet dat het marketingteam alleen de beelden en teksten hoefde aan te passen zonder er enig ontwerp kunsten aan te pas laten komen.

 

Hoe kan een blokken template voor mijn bedrijf van pas zijn?

Wanneer je geregeld nieuwsbrieven uitstuurt en je wilt een beetje variëren met de uitstraling van deze mailing, dan is het inzetten van blokken heel handig. Je behoudt op deze manier de stijl van het bedrijf maar ben flexibel in hoe je de informatie weergeeft. Je zit dan niet vast aan een bepaald stramien die niet altijd toepasselijk is voor de soort informatie die je wilt versturen.