Niets is moeilijk als designer dan je eigen identiteit te ontwerpen. Want wat je voor jezelf maakt is nooit af en nooit helemaal wat je wil. Of toch wel? Mijn logo ontwikkelde ik tijdens mijn studie als beeld voor mijn verhuiskaartje. Van Londen terug naar Nederland. Verder er niet meer over nagedacht tot ik in 2001 voor mijzelf begon. De naam was duidelijk, Emdesign – Em(ily) Design… Nu opzoek naar een beeldmerk. Dat is het moment dat ik aan het opruimen was en mijn oude verhuiskaartje tegen kwam. Tja, zo simpel maar toch heel passend… En tot op de dag van vandaag is dat mijn logo.
Over de laatste 18 jaar heb ik vaak genoeg gedacht ’tijd voor iets anders’ en toch blijf ik bij wat ik al heb. De donkerblauwe kleur blijft krachtig. En wanneer ik voor de gein een andere kleur kies, dan past het toch weer niet bij wie ik ben. Terug naar het blauw… Waarom veranderen als het niet hoeft, toch? Dit jaar bracht ik wel een kleine toevoeging in mijn stijl. Naast het donkerblauw heb ik een tweede kleur toegevoegd – goud. Een mooie chique kleur in combinatie met het donkere blauw stralen kracht maar ook zachtheid uit. Wat perfect past bij mijn karakter en stijl.
Ook ik moet af en toe kritisch kijken naar mijn eigen huisstijl. Maar ook al vind ik soms dat het wel eens anders mag, mijn klanten en achterban zeggen dat het al sterk genoeg is. Toch heb ik over de jaren wellicht niet het logo, kleur of lettertype aangepast maar de opmaak wijkt toch wel eens een beetje af. Ondanks de kleine veranderingen blijft de stijl herkenbaar waardoor ik niet van mijn merk afwijk.
Vanaf dit jaar heb ik mijn bedrijf ook anders ingestoken waardoor ik meer op campagne niveau ga zitten. Dit betekent dat ik met de In the Mix blend, onder het thema Cuppa een hele stijl heb ontwikkeld die op de site, in de mailing en de flyer terugkomt.
Door middel van een advertentie op de Tv’s in de lokale sporthal waar de Handbalvereniging (eerste divisie) wekelijks wedstrijden speelt. Een advertentie in de lokale kranten en het jaarlijkse presentatieblad van de handbal. Door een speciale mailing te richten aan beslissers binnen een bedrijf zodat je ook bij de juiste personen aan tafel komt. En nog een aantal ideeën die later dit jaar vorm gaan krijgen via de Optimise blend.
En voor de bedrijven die even een extra paar handen nodig heeft om te helpen bij de drukkere tijden en projecten heb ik de ‘Extra Handjes’ kaart.
Wanneer ‘extra handjes’ zorgen voor verlichting tijdens drukke momenten.