18 okt Hoe maak je de doorvertaling van je huisstijl over al je bedrijfsmiddelen
Hoe maak je de doorvertaling van je huisstijl over al je bedrijfsmiddelen
Je bedrijf bestaat al een tijdje, de basis elementen heb je zoals een logo, huisstijl en website. Maar nu wil je uitbreiden. Je hebt nieuwe producten of diensten aan je assortiment toegevoegd of je wilt graag tijdens een event promotie maken voor je bedrijf. Hoe ga je te werk.
Omdat je bedrijf nooit stil staat is het altijd goed om te kijken naar wat je nodig hebt. Heb je wel flyers nodig als je alleen online contact hebt met je doelgroep? Of ben je een online shop en ga je nu op een beurs staan dan heb je opeens flyers en visitekaartjes nodig. Zo zie je dat het altijd in beweging blijft.
Wanneer je besloten hebt welke middelen je waar en wanneer wilt inzetten, dan is het moment om je designer in te lichten. Samen gaan jullie deze middelen ontwikkelen in lijn met je huidige huisstijl. Op die manier behoud je herkenning en een professionele uitstraling en weten je klanten gelijk wie je bent. Altijd handig!
Maar hoe gaat dat dan eigenlijk in zijn werk?
Ten eerste is het kijken naar wat je hebt en wat je graag zou willen hebben. Ook is het van belang dat je kijkt naar het doel van je actie zodat je daar nieuwe bedrijfsmiddelen op kan aanpassen. Wil je bij elke bestelling een coupon meesturen, of heb je een speciale actie waar je je doelgroep over wilt informeren, dan is een flyer in het pakketje een mooie optie. Ben je glazenwasser en wil je graag bekend worden bij de lokale mensen, dan kan je een flyer rond brengen of juist een advertentie plaatsen in de lokale krant.
Wanneer duidelijk is wat je wilt doen en de bedrijfsmiddelen zijn daar op afgestemd dan is het aan de ontwerpster om je flyer of advertentie in de juiste huisstijl te gieten. Dit zorgt voor herkenbaarheid en professionaliteit.
En als ik meer online zichtbaarheid wil? Wat kan ik dan doen?
Tegenwoordig zijn de klanten voornamelijk online te vinden. Een goede website is dan van belang maar ook social media. Afhankelijk van je doelgroep kijk je welke kanalen interessant zijn. Ouderen zitten op Facebook, de jongeren op Instagram. Maar zakelijk zijn ze juist weer op LinkedIn te vinden. Dan ga je aan de slag met een content kalender. Wat ga je wanneer plaatsen en hoe vaak. Ga je adverteren of juist alleen posten? Ook dit is weer afhankelijk van je product en doelgroep.
Ook hier is het van belang dat je uitstraling overeenkomt met je bedrijf. Zodat je ook hier herkenbaar in beeld bent. Door social media templates te laten ontwikkelen hoef je alleen nog een foto en tekst te verzinnen en je bent er. En weet je niet goed wat je moet posten? Dan is het handig om het je online marketeer te vragen.
Benieuwd hoe je een nieuw bedrijfsmiddel introduceert?
Boek de Style Scan en ik neem je graag mee.
Boek de Style Scan