Wischhoff Communicatieadvies & Projectmanagement
Design | Projectmanagement
Een krachtige huisstijl ontwikkelen voor Wischhoff Communicatieadvies & Projectmanagement die zowel stoer als vrouwelijkheid uitstraalt, waar begin je dan? Vrijwel altijd met de kleur en lettertype keuze en vervolgens ga ik op zoek naar de stijl die bij het bedrijf past. Hoe ik dat doe? Door naar de persoon achter het bedrijf te kijken. Wie is dat, waar houdt diegene van, en wat is haar drijfveer.
Het ontwikkelen van een huisstijl begint met een gesprek. Tijdens dit gesprek werd al snel duidelijk welke richting de huisstijl op moest gaan. De klant wou graag de krachtige kleur fuchsia gebruiken als basiskleur. Door er vervolgens een stoer lettertype bij te gebruiken werd het totaal beeld al snel vrouwelijk, stoer en krachtig. Dit waren de basiselementen om het logo en vervolgens het visitekaartje te ontwerpen. Ter promotie van haar bedrijf ontwikkelden wij samen een ansichtkaart die in de vorm van een mailing opgestuurd werd naar potentiële klanten.