Bedrijfsidentiteit van Rose Runderkamp

Naam Klant

Rose Runderkamp Orthomoleculair Diëtist

Skills

Design | Projectmanagement | Bemiddeling | Advies

Over dit project

Hoe zet je een diëtisten praktijk in de markt? Wat heb je allemaal nodig? Begin je met de basis? Of pak je het gelijk goed en groots aan? Hoe ontwikkel je een bedrijfsidentiteit.

 

Het begin…

Een bedrijf heeft een identiteit nodig. De naam is vaak al bekend maar hoe ga je die vertalen naar een logo? Een waar je aan herkend kan worden. Hoe moet deze bedrijfsidentiteit er uit zien? Is dat tekst, een illustratie, of een combinatie van de twee? Voor Rose Runderkamp begonnen we met het idee van twee keer de letter R combineren en als basiskleur rood. Al snel werd duidelijk dat de letter R niet leent om gecombineerd te worden. Dus heb ik een reeks logo’s ontworpen met de volledige naam erin verwerkt. Al gauw was duidelijk dat dit het beste ging werken. Met en zonder payoff zodat het in verschillende uitingen gebruikt kan worden.

 

Dan de kleur…

Wat begon als rood was ook al snel van de baan. Je kan dan een goed idee hebben van wat je wilt maar wanneer je het dan ziet denk je ‘nee’. Dan weet je wel al gauw wat je wel wil. Ik ging aan de slag met een reeks kleurvoorstellen en al snel was de keuze duidelijk dat het blauw ging worden. Fris en fruitig. Net als de fotografie in de folder.

 

Van logo naar meer

Zodra het logo gereed was kon ik aan de slag met de huisstijl. Een visitekaartje, een briefpapiertje en een verwijsbrief waren nodig. Het briefpapier liet ik vrij leeg. Juist zodat het weer op verschillende manieren ingezet kan worden. Maar bij de andere twee middelen ben ik meer gaan spelen door het logo in de achtergrond te verwerken. Dit geeft net iets meer body waardoor het niet een saai formuliertje of kaartje wordt.

 

En wat geef je je klanten mee?

Zoals het logo begon de flyer ook als een van zes varianten. Uiteindelijk was duidelijk dat 1 algemene flyer genoeg informatie zou bevatten dat 6 overbodig zou zijn. Door er een vouw variant van te maken heb je meer het gevoel dat je een folder in handen hebt dan een flyer.