Easywalker BV
Loondienst
Design | Projectmanagement
Om een product te verkopen ga je investeren in promotie. Hoe ga je het product in de markt zetten. Ten eerste bepaal je wie je doelgroep is. Vervolgens bepaal je welke pos-materialen je gaat inzetten? Elk product verdient zijn eigen aandacht en aanpak. Zo ook de Harvey van Easywalker – de multifunctionele kinderwagen die voor zowel 1 als 2 kinderen gebruikt kan worden. Het product dat met jouw gezin meegroeit.
Je weet wie je doelgroep is en waar die zich bevindt. Welke kanalen zij gebruiken en hoe zij het liefst informatie verzamelen omtrent jouw product. Daarna bepaal je welke uitingen binnen deze kanalen nodig zijn. Heb je aan een reeks (online) advertenties voldoende? Of zijn er ook winkelmaterialen nodig ter ondersteuning van je promotie?
De Harvey kinderwagen is gericht op gezinnen met 1 of meerdere kinderen. Het doel van het product is dat gezinnen maar een keer een kinderwagen hoeven aan te schaffen. Door het kopen van losse onderdelen wordt het product gemakkelijk uitgebreid om in totaal 2 kinderen te vervoeren. Het voordeel voor de klant? Aan het eind van de rit is de klant goedkoper uit.
Het begon met het uitlichten van het product tijdens een fotoshoot. De prachtige foto’s zijn toen verwerkt in de verschillende uitingen. Binnen de Easywalker huisstijl kreeg het product zijn eigen kleuren om zo herkenning van de Harvey te creëren. Naast een brochure is er een house of cards display ontwikkeld die in de babywinkels naast het product plaats nam. Een reeks advertenties in vakbladen stelde de klant op de hoogte van het nieuwe product om zo een stroming richting de winkels te krijgen. Door promotie in zowel binnen- als buitenland te voeren kreeg het product een groot bereik.